عزیز، درود!
انتخاب شهر
نیازمندیهای لوکوپوک
تخته سیاه
درد دل ها
مدیریت ارتباط با مشتریان
پنل پیامک لوکوپوک
تصاویر
دفترک
طراحی وب سایت
نیازمندیهای لوکوپوک
مسابقات تخته سیاه

اینفلوئنسر کیست و کسب در آمد از اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه است؟

(1400 دی 28)

اینفلوئنسری یکی از روش‌های کسب درآمد از اینترنت است که این روزها موردتوجه بسیاری از کاربران پلتفرم‌های اجتماعی همچون اینستاگرام قرارگرفته است. مشاغل اینفلوئنسری و بلاگری از مشاغل اینترنتی پول‌ساز هستند که از راه تبلیغات به درآمدزایی می‌پردازند. درواقع، این ایده برای تولید محتوا است که منجر به دیده شدن بیشتر آن‌ها شده و به آن‌ها در کسب درآمد کمک می‌کند.

بنابراین با عضویت در شبکه‌های اجتماعی پربازده و پرمخاطب همچون اینستاگرام و فعالیت حرفه‌ای در آن می‌توان به درآمدزایی پرداخت. فقط کافی است عزم خود را جزم کرده و با اصول تبدیل‌شدن به اینفلوئنسر آشنا شوید. ما در تیم دایان افیلیت به شما عزیزان کمک می‌کنیم تا این اصول را یاد بگیرید و به یک منبع درآمد خوب دست‌یابید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اینفلوئنسری و بلاگری ادامه مطلب را از دست ندهید.

اینفلوئنسر کیست و کسب در آمد از اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه است؟

تفاوت اینفلوئنسر و بلاگر

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که اینفلوئنسری همان بلاگری است، درصورتی‌که این‌گونه نیست. درواقع، اینفلوئنسر و بلاگر شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. هر دو آن‌ها از طریق فعالیت حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و با داشتن ایده برای تولید محتوا موفق به کسب درآمد نجومی شده‌اند و تشخیص آن‌ها کمی سخت است.

بلاگر، نامی است که از وبلاگ گرفته‌شده و به‌نوعی، کوتاه شده عبارت وبلاگ نویس است. بلاگرهای شبکه‌های اجتماعی با انتشار محتواهای تخصصی در یک زمینه خاص یا برحسب تجربه و علایق خود موفق به کسب شهرت در فضای مجازی شده‌اند و بلاگری به یک شغل پول‌ساز برای آن‌ها تبدیل‌شده است.

اصطلاح بلاگری، مربوط به هر کاربری که حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی دارد و پست‌های پربازدید می‌گذارد، نمی‌شود و مربوط به کاربرانی است که در یک حوزه خاص تبحر داشته و در آن حوزه فعالیت می‌کنند؛ اما اینفلوئنسری این‌گونه نیست و به هر کاربری که با فعالیت حرفه‌ای خود موفق به کسب شهرت زیادی شده است اینفلوئنسر گفته می‌شود.

 

اکنون تفاوت اینفلوئنسری و بلاگری را با یک مثال واضح توضیح می‌دهیم تا بهتر متوجه تفاوت‌ بین آن‌ها شوید. اگر یک تبلیغ در زمینه گوشی‌های موبایل را به یک اینفلوئنسر بدهند بدون اینکه از کیفیت آن باخبر باشد یا اینکه آن محصول را نقد و بررسی کند، شروع به تبلیغ کرده و به دنبال کنندگان خود توصیه می‌کند از این برند خرید کنند؛ اما بلاگرهای حوزه موبایل این‌گونه رفتار نمی‌کنند.

آن‌ها بعد از بررسی تمام زوایای موبایل و نقد و بررسی تخصصی آن به انجام تبلیغات می‌پردازند. به همین خاطر در زمینه تبلیغاتی، این بلاگرها هستند که قابل‌اعتمادتر بوده و سخنان آن‌ها به واقعیت نزدیک‌ است. بلاگرهای محبوب اینستاگرام نیز عبارت‌اند از بلاگرهای گردشگری، گیمر، طراح، آشپز، بیوتی بلاگر و... که در شاخه فعالیت خود کاملاً تخصصی و حرفه‌ای عمل می‌کنند.

آموزش مراحل تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر در اینستاگرام

برای اینکه از یک کاربر ساده به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شوید، لازم است با اصول این کار آشنا شوید و به آن‌ها عمل کنید. در زیر به مراحل تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر را شرح داده‌ایم:

·        ایجاد یک اکانت حرفه‌ای

اولین مرحله جهت تبدیل‌شدن به یک اینفلوئنسر این است که اکانت خود را به یک اکانت حرفه‌ای تبدیل کنید. برای ایجاد یک اکانت حرفه‌ای نیز بایستی به چندین نکته توجه داشته باشید. اولین نکته این است که نام اکانت خود را با توجه به حوزه فعالیتتان انتخاب کنید و از گذاشتن نام‌های طولانی و بدون معنا اجتناب کنید.

بعد از انتخاب نام کاربری کوتاه و با مفهوم به صورتی که در ذهن مخاطب باقی بماند به سراغ تنظیم حرفه‌ای قسمت بایو اکانت خود بروید. در این قسمت، باید با یک متن کوتاه و جذاب به معرفی خود بپردازید. قسمت بایو اولین قسمتی است که کاربر به‌محض وارد شدن به اکانت شما به آن توجه می‌کند. به همین خاطر بایستی در نگارش آن، حساسیت زیادی به خرج دهید. قطعاً با کمی تفکر و ایده‌پردازی می‌توانید یک متن باارزش برای قسمت بایو انتخاب کنید.

تبدیل اکانت خود به یک اکانت تجاری یکی دیگر از گام‌هایی است که جهت حرفه‌ای شدن اکانت‌های اینستاگرام برداشته می‌شود. برای تبدیل اکانت به اکانت تجاری فقط کافی است به بخش تنظیمات رفته و در بخش Account شروع به تجاری‌سازی اکانت خود کنید. اکانت‌های تجاری مزایای بسیاری دارند ازجمله اینکه اطلاعات آماری صفحه را به شما نشان می‌دهند. مثلاً اینکه هر پست چند بار به اشتراک گذاشته شده است یا اینکه پست‌های برتر در چه ساعات و روزهایی منتشرشده‌اند و سایر اطلاعات مفید که باعث بهبود عملکرد اینفلوئنسر می‌شوند.

·        انتشار محتواهای خاص و جذاب

بدون انتشار محتواهای جذاب نمی‌توان به یک اینفلوئنسر تبدیل شد. منظور از محتوای جذاب، انتشار تصاویر و ویدئوهای باکیفیت است. سعی کنید خودتان تولیدکننده محتوا باشید و از کپی کردن اجتناب کنید. همچنین لازم است تصویر منتشرشده با سایر تصاویر موجود در اکانت، هماهنگ باشد و از نمای دور یک تصویر بصری زیبا ایجاد کند؛ بنابراین به تم کلی صفحه هم توجه داشته باشید.

·        کپشن‌نویسی صحیح و جذاب

یک اینفلوئنسر باید بتواند کپشن‌های جذابی را بنویسد و با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارد. درواقع، اینفلوئنسرهای حرفه‌ای از طریق نوشتن کپشن با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند؛ زیرا تصاویر به‌تنهایی قادر به انتقال پیام اصلی نیستند، به همین خاطر اینستاگرام با ایجاد قسمت کپشن به افراد کمک کرده است تا پیام خود را به مخاطبانشان برسانند. اینفلوئنسرهای زیادی با کپشن‌نویسی موفق به جذب فالور شده‌اند. البته کپشن‌نویسی هم قواعد و اصول مختص به خود را دارد. توجه داشته باشید که کپشن تنها به متن محدود نمی‌شود و شما در این قسمت که در زیر پست قرار می‌گیرد، می‌توانید از موارد دیگری همچون ایموجی، هشتگ و منشن هم استفاده کنید و با این امکانات جذاب یک کپشن قوی و کاربرپسند بنویسید.

برای نوشتن کپشن‌ می‌توان از شگردهای مختلفی استفاده کرد. برای مثال، با پرسیدن یک سؤال، ذهن مخاطبان خود را درگیر کرد و این‌گونه، آن‌ها را به کامنت گذاری تشویق کرد. همچنین سعی کنید متن‌هایتان را به 2 الی 3 سطر خلاصه کنید تا کاربر حوصله خواندن آن را داشته باشد. لحن کپشن نیز بایستی اعتدال داشته باشد، نه آن‌قدر صمیمی که مخاطب با خواندن آن حس خوبی نداشته باشد و نه آن‌قدر جدی که نتوانید مخاطب را جذب کنید؛ بنابراین بهتر است از یک لحن محترمانه و تا حدودی صمیمی برای نوشتن کپشن پست‌های خود استفاده کرد.

·        تعامل با اینفلوئنسرهای محبوب

·        استفاده از قابلیت‌های مختلف اینستاگرام

·        تعامل خوب با کاربران اینستاگرام

·        برگزاری مسابقات جذاب

https://shrr.ir/000Oyi

شما هیچ آگهی را در لیست علاقه مندی های خود ذخیره نکرده اید..